۱۳۸۸ اسفند ۲۲, شنبه

از جای دیگر....*
گروهی از پزشکان آمریکایی، ادبیات را که شارح دردها، دشواری‌ها، موقعیت‌های دارماتیک و شخصیت‌های متفاوت و پیچیده انسان‌ها هستند، علاج این خلأ می‌دانند. به خصوص وقتی به ژانری از ادبیات تمرکز شود که در آن داستان بیماران و پزشکان توصیف شده باشد، یعنی فصل مشترک ادبیات و پزشکی.

این پزشکان نشست‌های ادبی ماهانه در قالب باشگاه‌های کتاب دارند و در این نشست‌های در مورد آثار ادبی که زمینه‌ مرتبط با پزشکی دارند، بحث می‌کنند. آنها باور دارند که دوره‌های آموزشی آشنایی با انسانیت و نوع‌دوستی باید به دانشکده‌های پزشکی راه یابند.

http://1pezeshk.com/archives/2010/03/book-clubs-for-doctors.html

هلن افشار، داستان زندگی دختر کوروش را در رمانی با نام «آتوسا دختر کوروش بزرگ» نوشته که با وجود قیمت بالا، بعد از چندماه، تجدید چاپ شده است.

http://www.khabaronline.ir/news-49217.aspx

زنان حدودا نیمی از شاغلین آمریکا (۴۶٫۶ درصد) را تشکیل می دهند. ولی در مشاغل مربوط به IT این درصد ناامید کننده است و حتی درصد اشتغال زنان در فناوری اطلاعات رو به افت می باشد. پروفسور آرمسترانگ از دانشگاه آرکانزاس که به همراه همکارانش در این مورد تحقیق کرده اند، می گوید: “بروز بودن مهارت، اصل شماره یک در فناوری اطلاعات است” وی اخیرا مطالعه ای در مورد برخی از واقعیت های زندگی زنان که باعث شده است در این زمینه از مردان عقب بیفتند، داشته است.

http://zahra-hb.com/1388/12/why-women-leave-it/



* از جای دیگر مطالبی هستند که در وب می خوانم و مفید به نظرم می رسند.

هیچ نظری موجود نیست: