۱۳۸۹ دی ۲۳, پنجشنبه

تحلیل کردن به سود تحلیل رفتن

چه به دنبال محبوبیت باشیم و چه به دنبال حفظ روابط خوب با دیگران و چه بی آزار بودن برای دیگران،باید اصول و تغییراتی را در خود بوجود بیاوریم.یکی اینکه تا وقتی از من سوالی نشده نظر ندهم.حالا فرض کنیم من آخر تحلیل گر،ته اشراف بر موضوع،ته چند بعدی بینی ولی تا وقتی کسی از تو نخواسته چرا افاضه(این افاضه رو همینطوری می نویسن؟) فضل می کنی؟اینطوری می شود که تو می شوی حالگیر،تو می شوی پر حرف،اینطوری می شوی سوهان روح،اینطوری می شوی مایه رنج و خشم طرف مقابلت.هنوز هم فکر می کنم رابطه خوب روی اصول ساده ای سوار است.گرچه تغییر دادن خود بر اساس این اصول به این راحتی ها نیست.
پی نوشت:واضح است که این حرفها را در مورد خودم گفتم وگرنه گفتن این حرفها در مورد یکی از اطرافیان دقیقا نادیده گرفتن خود این حرفهاست!;)

۴ نظر:

ناشناس شماره 1 گفت...

نکته اینجاست که توهم اشراف کامل بر موضوع آزار دهنده است وقتی فقط شنونده یک طرف مساله هستی.

امير عسکری گفت...

بشییییییییین ناشناس 1 بی ادب!گفتم فرض کنیم!کاش ناشناس نبودی اونوقت...

joojeye sabz گفت...

faghat ye soal beporsam o beram. In vasat ,ki mesvaake ki dandoon? Yaa kollan rabti be mozooe nadaare.?

joojeyesabz گفت...

che sokoote saaaaaangini.che ghadr matrookke.chera hich ki nist?