۱۳۸۹ مهر ۶, سه‌شنبه

محمود پاک نیت

یه دوست خوب دارم که همیشه بهم میگه:"هر آدمی به نیتش." جدی نگیرید ولی منظورش اینه که من نیت درست حسابی و صادقانه ای از حرفهایی که بهش می زنم ندارم.حالا بگذریم، الان داشتم فکر می کردم گاهی ما عجیب، درستی و لذت یک کار رو به خاطر نیتهای غلط خراب می کنیم. خدا وکیلی این کشف و اصلاح نیت یکی از مهارتهای لازم زندگی است. تصور کنید کاری که واقعا برای خودتان لذت بخش است را انجام دهید اما در واقع برای کم نیاوردن از یک دوست یا پز دادن به کسی یا حتی پز دادن به خود آن کار را کرده اید.شک ندارم که کمترین لذت را خواهید برد و فقط احساس حسرت خواهید داشت.روش من این است که برای شروع هر کار(که مشکوک به دچار بودن به این وضعیت است) از خودم می پرسم خدا وکیلی هدفت چیه از انجام اینکار؟خلاصه این قضیه پاک کردن نیت رو جدی بگیرید، زندگی ها بر باد داده!

۲ نظر:

joojeye sabz گفت...

jaalebe. Man har az gahi, in soal o miporsam.ama age javabesh bad bashe, ya na khaales, mohem nest ,kaare ro ke tasmim gereftam, anjam midam. Chon IN YE DASTOORE. Dige badesh fekr konam, soal nakonam behtare.!

اردیبهشت گفت...

عکسی که گذاشتی، برای چند لحظه میخکوبم کرد روی صندلی.
فکر می کنم قبلاً بهت گفته بودم که خیلی خوب می بینی. نگفته بودم؟