۱۳۸۸ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

یک سرگرمی کوتاه


یک موضوع با مزه.مدتها بود بهش توجه نکرده بودم.بچه های شرکت براشون مهمه آیتمها و مبالغ حقوقشون مخفی بمونه.کنار منشی بودم که یکی اومد اعلامیه حقوقش رو برد.به شوخی گفتم مبارکه.شیرینی نمی دید؟با کمی عصبانیت و جدی گفت:مگه مبلغش رو دیدید؟چرا باید اینطور باشه؟دلائل روشنی براش وجود داره.دنبال دلائل جدید بودم.فکر کردم شاید از اینکه در چنین شرایطی با چنین حقوقی کار می کنه شرمگینه و گرفتن حقوق یک کار مخفیانه و شرم آوره.فکر کردم ممکنه با این کیفیت کارکردن این حقوق رو که می گیره حق خودش نمی دونه پس حقوق گرفتن رو مخفیانه برگزار می کنه.فکر کردم از فرط خستگیه.شاید از اینکه باز هم با تمام خستگی اش از شرکت هنوز هم اینجاست و داره حقوق میگیره شرمگین و عصبانیه.می دونم متناقض و بسیار با بدبینی احتمال سازی کردم ولی دلم خواست!;)

۱ نظر:

اردیبهشت گفت...

از خستگی نیست . اینجا همه ناراضی هستن ولی همچنان سرجاشون نشستن و با غرولند کار می کنن ! از روز ابتدا که بچه ها استخدام شدن ، نسبت به اقلام ریالی شون حساس بودن . این مشکل توی جامعه رواج داره . دیدی که اگه خارج از اینجا بخوای از کسی حقوقش رو بپرسی ، باید پیش از پرسش ، کلی مقدمه چینی کنی و معذرت بخوای تا فقط رِنج حقوقش دستت بیاد . باید بهش ثابت کنی که قصد هیچگونه سوءاستفاده از عدد حقوقش رو نداری !
یه دلیل دیگه اینه که اقلام و آیتمهای حقوق بچه ها ، با هم تفاوت داره . از اونجایی هم که همه دوست دارن متفاوت باشن ، این تفاوتشون رو مخفی می کنن .

حالا احتمال سازی ِ تو بدبینی بود ؟!