۱۳۸۹ تیر ۳۱, پنجشنبه

قصه عشق قصه رسیدن یا نرسیدن نیست

خیلی از ما قصه عشق را با ناکامی و کامیابی، هر دو، پشت سر گذاشته ایم.آن چیزهایی که در ناکامی در عشق وجود دارد در خود حس کرده ایم. در کامیابی با عشقمان زندگی کرده ایم و رنگ واقعیت عشق را حس کرده ایم.خیلی از ما در نوجوانی عاشق کسی بوده ایم و به او نرسیده ایم و در دوره ای عاشق کسی شده ایم و به او رسیده ایم و بعدش هر چه پیش آمده.در مورد خود کلمه"رسیدن" ایده های مبهمی و متناقضی دارم.همه ما ایده هایی در مورد عشق داریم(دوستی می گفت حالا با همه تجربه ها فکر می کنم عشق تمام زندگی نیست) اما امشب داشتم فکر می کردم هنوز هم باور دارم عشق یکی از مهمترین اجزا زندگی است.از مهمترین محتواهای زندگی.حالتی که با داشتن آن می توانیم زندگی را سرشار کنیم.رنج یا لذت.

۶ نظر:

ملخ گفت...

ببین میشه درش بیاری لطفن ؟
میگن اهواز داره برف میاد . آخ دلم لک زده واساش . راستی اینایی که گفتی یعنی چی ؟
راستی یه ضبط فندکی واسا ماشینم خریدم وای پسر محشره .
بریم ؟
خب من رفتم تو که نمیای .

ناشناس گفت...

با نظرت موافقم.عشق همه چیزه و بدون عشق هیچ چیز نیست.
من صرفا از عشق به یک انسان حرف میزنم.چند سال پیش برای اولین بار طعم شیرین عاشق شدن رو چشیدم ولی به قول تو بهش نرسیدم.ولی هنوز دلتنگ و بیقرار اون حس زیبا هستم. حس تعلق.

امير عسکری گفت...

ملخ جان جدید. میبینم که در ملخ بزرگ استحاله پیدا کرده ای!:دی من که پایه ام.همیشه با کوله پشتی آماده در انتظار جاده.حالا دیگه توی کار من دخالت می کنی؟مگه قرار نبود مدیریت تکنولوژی های صوتی تصویری با من باشه؟
همه اینها یعنی عجب گیری کردیم با این عشق ها!;)

اردیبهشت گفت...

اینجوری که اون بالا نوشته "تو چی فکر می کنی؟" ، نزدیک بود فرار کنم و برم!
همین کلمه ی "رسیدن"ه که معنای عشق رو برای هر کس متفاوت از بقیه می کنه.
به نظر من، عشق یه نعمته و کسی که اون رو داره، خوشبختیش رو تضمین کرده. خوشبختی هم تک ستون ِ یک زندگی ِ لذتبخشه.

ش.ج گفت...

اگه بخوای موضوع رو واشکافی کنی میبینی که ریشه عشق ودوست داشتن اساساً میل به دوست داشته شدنه که از خودشیفتگی و عشق آدمی به خود منشا میگیره ولی دونستن این باعث نمی شه که تب و تاب عاشقانه رو طالب نباشی.

عشق، عشق می آفریند

عشق زندگی می بخشد

زندگی رنج به همراه دارد

رنج دلشوره می آفریند

دلشوره جرات می بخشد

جرات اعتماد به همراه دارد

اعتماد، امید می آفریند

امید زندگی می بخشد

زندگی عشق می آفریند

عشق، عشق می آفریند



(مارگوت بیگل)

ناشناس گفت...

به نظر من مفهوم واقعی عشق فقط در هجران هست. به عبارتی عشق همان شوق رسیدن و وصل هست. حالا که میرسی دیگه باید زندگی کنی باهاش. چطوری، هنوز تجربه نکردم، اما میدونم راحت نسیت. باید از عشق مراقبت کنی، رشدش بدی.